ipapastratis1@yahoo.gr
Κηφισίας 24
Αμπελόκηποι Αθήνα Ελλάδα

Blog

Ο πονοκέφαλος αποτελεί ένα πολύ συχνό σύμπτωμα και ένας κύριος λόγος που οι άνθρωποι οι άνθρωποι πηγαίνουν στο γιατρό. Μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα μιας πολύ σοβαρής παθολογίας ή να είναι ένα απ'τα συμπτώματα κάποιας πάθησης.

Η Διεθνής Ένωση Κεφαλαλγίας (HIS) διαχωρίζει τους πονοκεφάλους με βάση τη συμπτωματολογία τους σε 2 κατηγορίες: πονοκέφαλο τάσεως και ο αυχενογενης πονοκέφαλος (πονοκεφαλος αυχενικής αιτιολογίας).

Μερικά πράγματα που ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ μας να ξέρουμε για τον πόνο!

Γνωρίζετε ότι:

Η αντίληψη του πόνου, το πόσο θα πονέσουμε κλπ είναι κάτι που εξαρτάται εξ΄ολοκλήρου ΠΑΝΤΑ απ'τον εγκέφαλο μας;;;

Όλες οι περιπτώσεις που πονάμε αποτελούν μια ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ κατάσταση στην οποία ο εγκέφαλος προσπαθεί να μας προειδοποιήσει για κάτι που θεωρεί επικίνδυνο, με άλλα λόγια o πόνος είναι ένας μηχανισμός προστασίας του εγκεφάλου!

Προγράμματα άσκησης (ατομικά ή ομαδικά ως 3 άτομα)

Για ανθρώπους που θέλουν να ασκηθούν αλλά εμφανίζουν συχνά προβλήματα στη μέση, αυχένα, ισχίο, γόνατα κλπ. Ή για ανθρώπους που θέλουν να γυμναστούν χωρίς να έχουν κάτι παθολογικό αλλά θέλουν μια μορφή άσκησης που να προσαρμόζεται απόλυτα σε αυτό που μπορούν να κάνουν.

Η μάλαξη ή μασάζ όπως συνήθως αναφέρεται , είναι μια από τις πρώτες και κατοχυρωμένες θεραπευτικές πράξεις ενός φυσικοθεραπευτή. Μέσα από επιδέξιους χειρισμούς ο φυσικοθεραπευτής σκοπό έχει να προσφέρει ανακούφιση, αναζωογόνηση, χαλάρωση και ευεξία. Η επαφή των χεριών του θεραπευτή με το σώμα του θεραπευομένου είναι το μέσο που καθιστά τη μέθοδο αυτή μοναδική.

Θεραπεία της ινομυαλγίας μέσω της άσκησης

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μελέτες αναδεικνύουν τη σημασία της άσκησης στην ινομυαλγία. Όπως η ανασκόπηση ενός μεγάλου αριθμού ερευνών του οργανισμού Cochrane (οργανισμός που συλλέγει και αξιολογεί έρευνες για την αποτελεσματικότητα θεραπειών σε διάφορες παθήσεις,καταστάσεις κλπ) που αναφέρει τα εξής:

Oι μυικές θλάσεις είναι από τις πιο συχνές βλάβες σε αθλητές όπως οι θλάσεις στους ισχιοκνημιαίους (τους μυς στο πίσω μέρος του μηρού) . (1) Η αντιμετώπιση τους παραμένει μια πρόκληση τόσο για τους αθλητές και για τους κλινικούς δεδομένου του υψηλού ποσοστού επανατραυματισμού (8-25% για ορισμένους ερευνητές, ακόμη και 33%), της αργής επούλωσης και της επιμονής των συμπτωμάτων (2). Όπως πολλοί γιατροί παραδέχονται το ποσοστό του νέου τραυματισμού δεν φαίνεται να βελτιώνεται τα τελευταία 28 χρόνια (3).

Τενοντίτιδα αγκώνα, έσω ή έξω επικονδυλίτιδα

Ο όρος «τενοντίτιδα» χρησιμοποιείται για να περιγράψει συμπτώματα στον τένοντα κατά τη διάρκεια της φόρτισης (την ώρα που ΄΄δουλεύει΄΄ ο τένοντας δλδ) μετά την φόρτιση ή και όλη την ημέρα σχεδόν σε ορισμένες περιπτώσεις.

Η οστεοπόρωση είναι μια πολυπαραγοντική σκελετική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από μείωση της οστικής μάζας και της πυκνότητας του οστίτη ιστού καθώς και αλλοίωση της μικροαρχιτεκτονικής δομής του οστού που οδηγεί σε αύξηση του κινδύνου κατάγματος.

Μετά από ανασκόπηση αρθρογραφίας στο Pubmed, Cochrane library, Elsevier science direct και Cinahl. Συλλέξαμε και παρουσιάζουμε συμπεράσματα από συνολικά 65 άρθρα

Φυσικοθεραπεία για ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα στο ισχίο και το γόνατο

Οστεοαρθρίτιδα ή εκφυλιστική αρθροπάθεια είναι μία από τις παθήσεις που προσβάλλουν τις αρθρώσεις και μάλιστα η πιο συχνή. Εμφανίζεται πιο συχνά στην τρίτη ηλικία, αλλά η αρχή της είναι σε πολύ νεώτερες ηλικίες. Η αρχική βλάβη εμφανίζεται στην επιφάνεια της άρθρωσης και στη συνέχεια εμφανίζεται η αντίδραση του οστού. Ο όρος οστεοαρθρίτιδα παράγεται εκ του οστεο-που σημαίνει τη συμμετοχή του οστού και -αρθρίτιδα που σημαίνει βλάβη της άρθρωσης.

ΑΥΧΕΝΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ

Ο όρος αυχενικό σύνδρομο αναφέρεται σε μια σειρά συμπτωμάτων που ξεκινούν στον αυχένα και μπορεί να επεκτείνονται σε γειτονικές δομές όπως ο ώμος και το χέρι, η Θωρακική σπονδυλική στήλη και το κεφάλι- πρόσωπο.

physio-expert-logo3.png
Κηφισίας 24